nyári kurzusaink:

2013. augusztus-szeptember, Grabó Stúdió - 1027 Budapest, Jurányi u. 1-3. 3. emelet

 
2013. augusztus, Trafó Stúdió – 1094 Budapest, Liliom u. 41.

  • Augusztus 26-30. 18:00-20:00: Bakó Gábor: Művészi jazztánc
    info és jelentkezés: tanceloadas@gmail.com
  • Augusztus31-szept.1  13:00-tól
    20 év G-ben címmel két napos nyitott program a Trafó Stúdióban
    László Mónika és Tanítványainak találkozója
    Facebook event itt.

Kurzusok leírásai:


Augusztus 29-szeptember 1.: Tánc Zóna Budapest
13.00-14.30 Varga Viktória: KORTÁRSTÁNC KOMPOZÍCIÓ
15.00-16.30 Bakó Tamás: KORTÁRSTÁNC TECHNIKA
17.00-18.30 Kováts Tibor: KLASSZIKUS BALETT
19.00-20.30 Pete Orsolya: MODERNTÁNC és IMPROVIZÁCIÓ

Ára:
1.500 Ft/ 1 óra
5.000 Ft/ 1 típusú óra minden nap
20.000 Ft/ minden óra minden nap




Bakó Tamás KORTÁRSTÁNC TECHNIKA


Bakó Tamás 1995-ben végzett a Budapest Tánciskolában. Azóta tagja volt Ismael Ivo együttesének, a Marco Santí Danse Ensemble-nek, az Off Társulatnak és az Artusnak. Olyan koreográfusokkal dolgozott együtt, mint Angelus Iván, Marco Barbera, Morgan Belenguer, Fekete Hedvig, Roberto Galván, Robert Pool, Rui Horta, Goda Gábor, Hód Adrienn, Laurent Festas, Rózsavölgyi Zsuzsa, Gál Eszter, Vicky Shick, Scott Weells és Nagy Zoltán. 2003-ban elnyerte a legjobb táncos díját a Stuttgart Nemzetközi Szóló Tánc, Színház Fesztiválon,
2006-ban Philip Morris díjat kapott és 2007-ben Harangozó Gyula díjas lett.
Táncosként jelenleg szabadúszóként dolgozik.
A Budapest Tánciskola állandó tanára, de mellette tart kurzusokat más iskolákban és tanít fesztiválokon, mint például a Kontakt Budapest Nemzetközi Improvizáció Fesztivál. Újabban a Szkéné Színházzal együttműködve, Lipka Péterrel vezetik a Nyitott Teret.

KORTÁRSTÁNC TECHNIKA:
„Gurulunk, lépünk, szaladunk, repülünk”.
A tánc, számomra olyan kaland, amelyben a testem, a mozgáson keresztül kiélezett észleléseim nyomán, számtalan módon vehetem birtokba.
Az óra anyaga sok forrásból születik, a más és más modern és kortárstánc technikáktól kezdve a harcművészetekből és kontakt improvizációból egyaránt.
A mozgásanyag minősége és dinamikája, jellemzően áramló és lendületes. A testhasználat nyelvezete olyan sodró a teret minden színén betöltő mozgásfolyam, ami követi és figyelembe veszi, a test anatómiáját, természetes mozgásirányait, és saját intelligenciájára támaszkodva, annak természetes mozgáskészletéből dolgozik.

Kováts Tibor KLASSZIKUS BALETT

Kováts Tibor az Állami Balett Intézetben végzett 1982-ben, majd a Moszkvai Balett Akadémián folytatta tanulmányait. 1983-tól a Magyar Állami Operaházba szerződött, ahol 1987-ben magántáncosi kinevezést kapott. 1996-tól szabadfoglalkozású művészként az Operaház állandó vendégművésze. Magas szintű technikai tudással rendelkező táncművész, virtuóz ugró- és forgóképessége által sok klasszikus és modern balett főszereplője, több karakterfigura ihletője, s egyedülálló megvalósítója.
Nemcsak balettekben szerepel, szívesen vállal musicalszerepeket is. Sok külföldi városban is vendégszerepelt, többek között; Tokió, Párizs, Zürich, Palermo, Montréal, Kijev, Moszkva, Szentpétervár, Jeruzsálem, Berlin és Edinburgh.
Díjak: A Táncszövetség Nívó-díja (1982), Az év táncművésze (1989), Liszt Ferenc-díj (1991), Kiváló művész (1997), A Világsztárok Donyeckban fesztivál díja (1998, 1999), A Magyar Köztársasági Érdemrend lovagkeresztje (2002),
Helyezések nemzetközi balettversenyeken (Lausanne, Amalfi, 1982; Jackson, Várna, 1986)
Moliere-díj (A párizsi Cats-produkció társulatával 1989-ben.)
A Budapest Balett igazgatása mellett balettmesterként megfordult a Düsseldorfi Operaház Balettnél, a Magyar Táncművészeti Főiskolán, jelenleg a Kortárstánc Főiskola balett mestere.

KLASSZIKUS BALETT
Óráinak fókuszában a kezdő csoportnál a klasszikus balett logikája áll.
„Mit miért csinálunk a klasszikus balettben?”


Varga Viktória KORTÁRSTÁNC KOMPOZÍCIÓ

Varga Viktória szertornázott, majd a gimnázium alatt kezdett tánccal foglalkozni.
Tanulmányai: Kreatív Mozgás Stúdió, Essen Folkwang Schule, Budapest Kortárstánc Főiskola BA, MA
Több kortárs táncelőadásban vett részt: Murányi Zsófi, Bakó Tamás, Hód Adrienn alkotókkal.
Húsz éve tanít több korosztálynak kortárstáncot és improvizációs technikákat.
Jelenleg állandó tanár a Budapest Táncművészeti Szakközépiskolában és a Budapest Kortárstánc Főiskolán.

KORTÁRSTÁNC KOMPOZÍCIÓ
Az óra kreatív improvizációs játékokkal indul, melyek célja a test sajátos, újszerű használata. Eszközként egyaránt használjuk saját és mások testét. A kortárs tánctréningre jellemző a koordináció fejlesztés, sok "föld munka", puha megengedő izomhasználat. Testrészek ejtése, lendítése, dobása.
Az óra korábbi részében született mozgássorok variálása, átalakítása, új környezetbe helyezése; más és más strukturális szempontok alapján.


Pete Orsolya MODERNTÁNC és IMPROVIZÁCIÓ

Pete Orsolya a Budapest tánciskola elvégzése után a Magyar Táncművészeti Főiskola moderntánc pedagógus szakán szerzett diplomát 2004-ben. 15 éve folyamatosan tanít a Goli Tánchelyen moderntánc technikákat, kortárstáncot és improvizációt. Éveken keresztül dolgozott a Kortárstánc Főiskolán koreográfus asszisztensként és koordinátorként.

MODERNTÁNC és IMPROVIZÁCIÓ
A moderntánc tréning során limón-, graham- és cunningham technikák elemeit kombináljuk.
Az improvizáció szabadsága lehetőséget ad a kreativitás és alkotás megtapasztalására.
A mozgás segítségével tanulhatunk magunkról, ötleteinkről, döntéseinkről és választásainkról.
Páros és csoportos feladatokban az együttműködés, a kezdeményezés - elfogadás kerül előtérbe, míg az egyéni feladatok a koncentrációt és összpontosítást célozzák.
 



Augusztus 23-25. 17:00-21:00 Cseri Péter: Countertechnique kurzus

Három napos Műhelymunka
4500 Forint / nap                                          
Countertechnique kurzus Cseri Péterrel (1.5 óra)
és
„Your thought are phisical” műhelymunka Monika Haasova-val (2.5 óra + 15 perc szünet).

Alapszintű angol nyelvtudás szükséges.

Cseri Péter a Balaton környékén nőtt fel és került kapcsolatba a zenével, tánccal a legjobb Kodály és Bartók tradíciók mentén. A Pécsi Művészeti Szakközépiskola elvégzése után a Rotterdami főiskolán kapott táncosi diplomát. Mint szabadúszó dolgozott Hollandiában és Németországban, mint táncos és Countertechnique tanár. Óriási odaadással és kreativitással vett részt Anouk van Dijk dc, Club Guy And Roni, Klaus Jurgens és sok más alkotó produkciójában. Anouk van Dijk társulatában való rendszeres tanitás mellett, számos helyen is tanított, mint Codarts Rotterdam, Dansatteliers Rotterdam, ArtEZ Arnhem, Landestheater Linz.

"Nem csak azért szeretem ezt a szakmát mert használható a test és az intellektus ötvözete hanem azért is mert az ebből fakadó örömöt megoszthatom rengeteg hasonlóan gondolkodó kollégával is. A tanitás nélkülözhetetlen részemmé vált hiszen a részletes verbalizáció ami az óráimhoz nélkülözhetetlenek nem csak azokat akiket tanitok segiti új dimenziók felfedezeséhez hanem engem is. "

Egy ízelítő videó: https://www.youtube.com/watch?v=vkRpBEeoa0A

Monika Haasová 1998-ban kapott szinészi diplomát a pozsonyi Konzervatórium zene és szinház szakán. Sok éven át követte a műhelymunkát a MAPA (Moving Academy for Performing Art) nevű mozgó akadémiának, a Holland Ide van Heiningen vezetésével. Fojtatva tanulmányait az amsterdami Hogeschool voor de Kunsten az SNDO (School for New Dance Development and choreography) és a Mime tagozaton kapott “mime” szinészi és “theater maker” diplomát. Műkődőtt a Szlovak Nemzeti Szinházban és egyéb szinházakban is. Öt évesen már a kamerák előtt dolgozott és utána is számtalan filmben és sorozatban szerepet.
2000 után számtalan előadásban vett részt szerepelt vagy keszített különböző partnerekkel, mint Karina Holla, Jetse Batelaan, Jan Langedijk, Marcelo Evelin, Lotte van de Berg, Guido Kleene, Gerindo K. Kartadinata, Bambi, Hans Hof Ensemble, Theater Kopergietery Gent, Plan-D, Loes van de Pligt and Sarah Ringoet, Ulrike Quade, Opium Voor Het Volkin. Mindezt  Hollandiában, Belgiumban, Szlovákiában, Németországban és Brazíliában.
Tanított Hollandiában, Brazíliában és Szlovákiában.

A színpadon lévő jelenlét és az adott pillanat megragadása a célom, amikor tanítok. Számomra a “Mime” egy gondolkodásforma, egyfajta színpadi jelenlét. Az pedig a gondolatok megjelenése fizikalitásban. Megragadni egy adott pillanatot egy gyönyörű élmény, ahogy a test mozdulata és az ugyanabban a pillanatban cikázó gondolatok elkülöníthetetlenek és visszafordíthatatlanok. Amit teszel, az az, amit gondolsz, amit gondolsz, az az, amit teszel. Röviden, a gondolatok fizikálisak.

Mi az a Mime: Tágabb értelemben vett fizikális vizuális térbeli szinház. Egy folyamatosan alakuló, fejlődő, hozzávetőlegesen új típusú szinház. A kép és a test a térben független fontosságot és erőt élveznek. Mime inkább az érzékekre, érzelmekre van hatással, mint a szellemre. Dramaturgiája inkább a zenén, dinamikán, vizualitáson alapul, mint az egyértelműségen vagy egyenes irányú gondolatmeneten. Inkább egy lelki alkat a Mime, kutatás egy új fizikális, térbeli és vizuális kifejezésmód felé. A test az ő öszes kifejező formájában egy szerszám, eszköz a kutatáshoz, ami a körülöttünk lévő világ jobb megértésehez segíthet hozzá.


        fotók: Bege Nóra


Szeptember 2-6. KET oktatási program
A Közép-Európa Táncszínház oktatási és tehetségkutató programja.

10:00-11:15 Klasszikus balett és Cunningham – Kun Attila
11:30-12:45 Kontakt Improvizáció – Palcsó Nóra
13:00-14:15 „Az én táncom” – Mádi László
14:30-15:45 Szabad Improvizáció – Petrovics Sándor és Kun Attila
info és jelentkezés: attilaqn@gmail.com

Ára:
1.500/óra
5.000/nap
22.000/minden óra minden nap

A tradíciót erősítve indítja útjára a 25 éves Közép-Európa Táncszínház legfrissebb Oktatási Csomagját, amelynek célja a művészeti képzés széles körben való terjesztése. A Közép-Európa Táncszínház művészei gazdag tapasztalatokkal és valódi odaadással kívánnak részt vállalni a tánc, mint művészet, és mint a mentálhigiéniát erősítő képzés népszerűsítésében. Művészeink ennek a programcsomagnak a keretében széles spektrumát kínálják a tánc test- és szellemformáló technikáinak. A program szeretettel vár minden lelkes résztvevőt tánctudási ismerettől függetlenül.


Az órák és az oktatók bemutatása:

KUN ATTILA
Napi gyakorlat (Klasszikus balett és Cunningham technika)
Szabad Improvizáció

A londoni Rambert Dance Company és a svájci Ballet Baselnél eltöltött évek során olyan koreográfusokkal dolgozott, mint Mats Ek, J. Kylian, W. Forsythe, Merce Cunningham, Ohad Naharin, Wayne McGregor, Christopher Bruce, Johan Inger, Jorma Elo, Mauro Bigonzetti. Az általuk szerzett ismereteket használja kurzusán, ahol a fizikai állóképességet és a technikai tudást fejlesztve a test és a testet irányító szellem kapcsolata erősödik, így a tréning résztvevői egy gazdagabb és tudatosabb „mozgás-szótár” elsajátításáig jutnak el.

PALCSÓ NÓRA
KONTAKT IMPROVIZÁCIÓS ÓRA

A Közép-Európa Táncszínház táncművésze a Magyar Táncművészeti Főiskola moderntánc pedagógus mesterszakán a Táncoktatás Didaktikai Projekt keretében készítette a képzési programját. Célja, hogy a kontakt improvizáció alapjainak megismerésével a résztvevők belekóstoljanak az egyéni és csoportos szabad rögtönzésbe.
A programon résztvevő kontrollcsoport a Prima Primissima díjas Bihari Táncegyüttes volt.

MÁDI LÁSZLÓ
„AZ ÉN TÁNCOM”

Mádi László 2009-től a Közép-Európa Táncszínház szólistája, a KET-Terminál 2013 programvezető oktatója. A Terminál programjában már kipróbált sok föld és talaj közeli módszereket építi be az óráiba a kontakt- és föld technikák alkalmazásával.

PETROVICS SÁNDOR és KUN ATTILA
SZABAD IMPROVIZÁCIÓ (elmélete és gyakorlata)

Az órákon választ kapunk arra, hogyan lehet a szabad mozgásenergiákat egy folyamatos, impulzusokban gazdag áramlássá nemesíteni. Emellett egy tudatos és inspiráló mozgásszótárral ajándékozza meg a résztvevőket, ami sikeresen alkalmazható bármilyen közösségi összejövetelen, legyen az akár egy előadás vagy hétvégi klub program.

Szeretettel és valódi elhivatottsággal várunk minden kedves érdeklődőt!

Üdvözlettel:

Kun Attila és a Közép-Európa Táncszínház pedagógusai, művészei

A társulatról röviden:

Az elmúlt 25 évben 22 ország 41 városában léptek fel, 83 ősbemutatót tartottak, melyeket 43 alkotó készített. A KET egyedi a hazai táncszínházi életben, mivel fiatal előadóknak, koreográfusoknak nyújt bemutatkozási lehetőséget. Ez a következetes munka, az ifjú tehetségek keresése az alapítástól kíséri a KET életét, és ez nemcsak az alkotókra, hanem a fiatal előadókra is kiterjed: az együttesben több mint 100 táncművész fordult meg az elmúlt évek alatt. A tehetségkutató és -gondozó programunkban ezen kívül jelen vannak az általános iskolások, a közép- és felsőfokú képzésben résztvevők egyaránt. Ezt a komplex programot szervezi a társulatot működtető egyesület mellett a táncszínház Alapítványa immáron 18 éve





Augusztus31-szept.1  13:00-tól
20 év G-ben címmel két napos nyitott program a Trafó Stúdióban
László Mónika és Tanítványainak találkozója

A H-Project  és a Műhely Alapítvány szervezésében
20 év G-ben címmel két napos nyitott program a Trafó Stúdióban
László Mónika és Tanítványainak találkozója
Közösségi megmozdulás a tánc jegyében
 
Augusztus 31. Szombat
13 órától Érkezes és egyéni hangolódás
14-16 óra Graham-alapú tánctechnika óra
17 órától Kötetlen együttlét és Videó vetítés az elmúlt évek anyagából
 
Szeptember 1. Vasárnap
13 órától Érkezés és egyéni hangolódás
14-16 óráig Graham-alapú tánctechnika óra
17 órától Kötetlen együttlét, Parti és Szabad a tánc
 
Minden érdeklődőt szeretettel várunk!
A program ingyenes, és bármely részébe be lehet kapcsolódni.
Regisztráció nem szükséges, de köszönettel vesszük, mert segíti a szervezést!
hproject@freemail.hu